Oczekiwanie na efekty
Niemal każdy, kto zleca usługę pozycjonowania, liczy na szybkie efekty. Dla wielu pozycjonowanie oznacza zwiększoną ilość odwiedzin witryny, co może skutkować lepszą sprzedażą.
Tymczasem warto pamiętać o tym, że pozycjonowanie zazwyczaj jest procesem długoterminowym. Oznacza to, że często efekty widoczne są nawet po kilku miesiącach.
Nie należy się tym jednak zniechęcać ani tym bardziej rezygnować z pozycjonowania. Przede wszystkim trzeba sobie uświadomić, że konkurencja pomiędzy poszczególnymi stronami internetowymi jest bardzo duża, dlatego potrzeba większego nakładu pracy na to, żeby dana witryna odniosła sukces.
Ponadto wielu specjalistów zaleca, żeby stopniowo, ale konsekwentnie budować pozycję witryny. Niewłaściwe działania mogą odnieść efekt, ale będzie to efekt krótkotrwały.
W dodatku w dłużej perspektywie złe pozycjonowanie może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Jednym z najważniejszych kryteriów, które decydują o skuteczności pozycjonowania jest trudność słów kluczowych oraz ich konkurencyjność.