Ochrona konsumentów
W zakupy online zawsze wpisane jest ryzyko, że klient nie otrzyma dokładnie takiego samego produktu, który widział w ogłoszeniu. Dawno temu, kiedy taka forma zakupów czy płatności nie były jeszcze tak powszechne klienci nie wiedzieli, jakie mają prawa, bardzo często nawet, jeśli byli niezadowoleni nie zgłaszali tego nigdzie.
Dziś jest zupełnie inaczej większość z nas korzysta z płatności online, robi zakupy w ten sposób, wyszukuje informacji na temat usługodawców. W pierwszej kolejności warto dowiedzieć się, jaki regulamin jest na stronie, z której korzystamy, czy w przypadku roszczeń kontaktujemy się z pomocą portalu czy bezpośrednio sprzedawcą, gdzie znaleźć jego dane oraz jaki jest czas na udzielenie odpowiedzi.
Jeśli takich informacji nie możemy znaleźć lub z różnych przyczyn nie są one dla nas zrozumiałe wówczas możemy skorzystać z pomocy rzecznika do spraw konsumenckich. Ten bez względu na to, w jakich okolicznościach dokonaliśmy zakupu udzieli nam informacji zwrotnej możemy nurtujące nas pytanie przekazać telefonicznie, mailowo lub osobiście.