Konkursy
Konkursy to forma promocji i reklamy danego produktu lub całej firmy/sklepu.
Są one organizowane różnymi kanałami reklamy telewizyjne i radiowe, ale przede wszystkim w ostatnim czasie portale społecznościowe, na których to organizatorzy bezpośrednio odnoszą się do „fanów”.
Czemu ma służyć taka forma promocji? Szczególnie zainteresowaniem, wszelkiego rodzaju badania pokazują, że na klientów działają hasła promocja, wyprzedaż czy konkurs, chociaż te bardzo często powiązane są z zakupem, chociaż może nam się wydawać, że jesteśmy całkowicie odporni na tego typu działania tak nie jest lub jest to efektem doświadczeń, w których to poddaliśmy się tym działaniom.
Każdy konkurs ma jasno określone zasady:, co musimy zrobić, żeby wziąć w nim udział, co możemy wygrać, ile osób może wygrać.
Chodzi przede wszystkim o to by wejść w interakcje z klientem, żeby ten poprzez bezpośredni zwrot czuł, że to właśnie do niego kierowany jest komunikat.
Przedsiębiorcy bardzo często korzystają z pomocy podczas organizowania tego typu przedsięwzięć z firm specjalizujących się w ich aranżacji.